BENVIGUTS AL BLOG DE LA CLASSE DE LES FADES I ELS MAGS.
AQUEST BLOG VOL SER UNA EINA DE COMUNICACIÓ I INTERCANVI D'EXPERIÈNCIES DE TOTS EL QUE EL FORMAM (PARES, ALUMNES, MESTRES ETC).
ESPER QUE US AGRADI I QUE FORMEU AVIAT PART D'ELL.
AQUEST BLOG VOL SER UNA EINA DE COMUNICACIÓ I INTERCANVI D'EXPERIÈNCIES DE TOTS EL QUE EL FORMAM (PARES, ALUMNES, MESTRES ETC).
ESPER QUE US AGRADI I QUE FORMEU AVIAT PART D'ELL.
lunes, 28 de marzo de 2011
SUMES SENSE PORTAR
Etiquetas:
lògico-matemàtiques,
sumes
SUMAR ÉS DIVERTIT
Etiquetas:
lògico-matemàtiques,
sumes
Música: cançons de Sant Jordi
Música: cançons de Primavera
AQUESTA ÉS PELS PAPIS, VOS ENRECORDAU?
Etiquetas:
fotografies
ABECEDARI DIGITAL
Abecedari
Aquí teniu un ABECEDARI digital! Les il·lustracions són de Steve Mack i us poden ajudar a l'hora de fer la correspondència en lletra de pal i lligada. Esper que us sigui útil.
Etiquetas:
abecedari,
lectoescriptura
FEINETES DE LECTOESCRIPTURA SOBRE LA PRIMAVERA
LLIBRET DE PRIMAVERA
Etiquetas:
lectoescriptura,
primavera
VOCABULARI DE LA PRIMAVERA
VOCABULARI PRIMAVERA
Etiquetas:
lectoescriptura
viernes, 25 de marzo de 2011
HEM FET UNS ORDENADORS MOLT XULOS!
Per tancar el tema dels mitjans de comunicació hem fet aquests ordenadors tan imaginatius. Mirau, mirau!!!!
Etiquetas:
projecte de treball: la televisió
domingo, 20 de marzo de 2011
A la fi arriba la Primavera!
Demà comença la primaver i aquí us deixo un aperitiu.
Il.lustració de Teresa Ramos
La Primavera. VIVALDI
Audiciójuny 15th, 2007
El camp de colors
La primavera i Sant Jordi
Potser, potser... ens el trobem en algun lloc. Voleu una pista d'on trobar-lo? Escolteu aquesta bonica cançó de J.M. Pagan que es troba dins del Cd de Cançons de Sant Jordi i que edita Publicacions de l'Abadia de Montserrat. I... molta sort!
Il.lustració de Teresa Ramos
La germinació
Monsieur Louis és una animació dirigida per Zinzolin i il.lustrada per Christian Voltz, val la pena passejar-se per la seva web, les il.lustracions i escultures són encantadores i té un apartat on es poden veure altres animacions.
jueves, 17 de marzo de 2011
PAPER DE LA FAMÍLIA A L’HORA DE MIRAR LA TELEVISIÓ
PAPER DE LA FAMÍLIA A L’HORA DE MIRAR LA TELEVISIÓ
Els nens i les nenes s'eduquen com a espectadors a casa, perquè és en aquest
àmbit on miren la televisió. Després d’haber treballat el Projecte de la
televisió us volen facilitar unes pautes amb l’objectiu que prengueu consciència del vostre paper educador i que actueu amb coherència a l'hora
de situar la televisió a casa i tengueu uns criteris per mirarla.
Des de l'àmbit familiar es poden fer algunes propostes per a potenciar un ús
més crític i racional del mitjà televisiu. Entre d'altres aspectes creiem que cal
destacar els següents:
*Espai on es veu la televisió: cal no donar gaire importància al televisor i no situarlo en el lloc central de la casa. És més adequat que la sala sigui comuna i evitar l'ús individual en les habitacions.
Cal tenir en compte les condicions de:
*llum. Ni a plena llum ni a les fosques. Millor amb llum indirecta situada a un
costat o al darrere dels espectadors, per contrarestar el parpelleig de la
imatge.
*distància.Ha de ser en funció de les dimensions del televisor. Els marges
aconsellables estan entre tres i deu vegades la diagonal de la pantalla.
angle de visibilitat. Es recomana situarse davant de la pantalla i mai a
més de 45 o 50 graus de la perpendicular.
*El temps. S'hauria de planificar conjuntament amb el fills el temps que esmercen a veure la televisió. Com diuen alguns autors cal dissenyar una dieta
televisiva que ha de tenir en compte l'edat dels nens i la quantitat i qualitat
dels continguts. Cal doncs fer també una selecció dels programes.
El temps que els nens i nenes dediquen a veure la televisió els priva de
realitzar altres activitats molt més enriquidores, la gran majoria de les
vegades. Cal, doncs, evitar que el consum de la televisió impedeixi les
experiències directes.
* La interacció comunicativa. La televisió és un mitjà de comunicació unidireccional. Per tant els espectadors reben missatges que no poden respondre, ni preguntar. Mirar la televisió demana una escolta activa que és un processament mental, però amb una passivitat de resposta.
Això fa que, per poder elaborar personalment els missatges televisius, els
infants necessitin parlar i compartir amb altres allò que han vist a la
televisió, contrastar idees, dubtes i opinions. Sols així podrem ajudarlos
a comprendre els missatges televisius, a relativitzarne les informacions i a diferenciar les situacions reals de les fictícies. A les famílies el que els ha de preocupar més no és allò que veuen els seus fills, sinó com ho veuen.
Abans d'acabar aquest apartat recordem que els infants necessiten:
· Un clima de seguretat afectiva que els permeti conèixer el món que els
envolta, i aprendre a explorarlo amb confiança.
· Sentir que la seva família pot posar límits, tant en les seves actuacions com
en les seves accions, contenintne l'ímpetu excessiu, les inseguretats i les
frustracions.
La interacció que estableixen les famílies amb els seus fills i filles constitueix el
primer i més important model. Els infants "aprenen", interioritzen els seus
valors, l'estil d'afrontar les coses, de manifestarles, tant amb relació a ells
mateixos com la seva manera de ser i de relacionarse.
En definitiva, participar i compartir, mirar amb els fills la televisió i parlar d'allò que veiem, ajudarà a seleccionar amb responsabilitat i equilibri els diversos tipus de programes.
Carme Ribes
Etiquetas:
projecte de treball: la televisió
miércoles, 16 de marzo de 2011
Alfabet-dactilològic
Avui hem après a dir paraules amb el llenguatge de signes. Aquí teniu un alfabet per si en voleu aprendre tots junts.
Etiquetas:
projecte de treball: la televisió
QUE PASSARIA SI UN DIA NO HAGUÉS TELE?
- ENS INVENTARIEM UN PROGRAMA (HECTOR)
- ENS INVENTARIEM COSES (ALEX P.)
- ENS IMAGINAM QUE MIRAM LA TELE (ARIADNA)
- JUGARIEM A FER DIBUIXOS (MARTI)
- ENS IMAGINAM QUE SOM CANTANTS (ALEX LL. )
- MIRAM ES DIARI (JOSE M.)
- PODEM ANAR A DORMIR (SELENE)
- PODEM JUGAR (SERGI)
- MIRAR UN LLIBRE (JULIA B.)
- ANAR AL PARC (PEDRO)
- PODRIEM DIBUIXAR COSES (JOAN)
- PODRIEM FER UNA TELE DE CARTRÓ (MARIA)
- PODRIEM FER FOTOS DE LES COSES (JOSE M.)
- PODRIEM ESCOLTAR LA RÀDIO (AVRIL)
- AHIR VESPRE A CA MEVA NO HI HAVIA CORRENT (SERGI)
DESPRÉS QUE EN SERGI FACI AQUEST COMENTARI REFORMULAM LA CONVERSA I ELS PLANTEJAM EL SEGÜENT:
ENS AIXECAM UN DISSABTE A CA NOSTRA, EL PAPI O LA MAMI ENS DONEN EL BERENAR I ENS POSAM DAVANT LA TELE. NO FUNCIONA! NO HI HA CORRENT! QUÈ PODEM FER?
- ANAR AMB BICI (TOMY)
- ANAR AMB PATINS (JULIA B.)
- ANAR A SA PLATJA (JULIA S.)
- ANAR A GIMNÀSIA (AVRIL)
- ANAR A NATACIÓ (LILY)
HAN ARRIBAT A LA CONCLUSIÓ QUE PODEN FER MOLTES COSES AL SEU TEMPS LLIURE I D’OCI.
FINALMENT, N’ANTÒNIA ELS HA EXPLICAT AQUEST CONTE:
No funciona la tele
http://experienciasinfantil.blogspot.com/2010/05/no-funciona-la-tele.html
TAMBÉ US DEIXO UN QUADERN DE COMPRENSIÓ LECTORA EN CASTELLÀ PER TREBALLAR EL CONTE.
http://www.gruposantillana.com.pe/plfichas/primaria/amarillas/NO%20FUNCIONA%20LA%20TELE.pdf
Etiquetas:
projecte de treball: la televisió
martes, 15 de marzo de 2011
PIKIPALABRA
UN APERITIU AL NOSTRE PASAPARAULA.
http://dpto.educacion.navarra.es/piki/juegos/pikipalabra/pikipalabra.swf
PIKIPALABRA
Este es un recurso creado por el Programa de nuevas tecnologías y educación de Navarra.
En PIKIPALABRA puedes escoger hasta 3 niveles de dificultad, elegir una respuesta de entre 3 posibles, y jugar por tu cuenta o con otro jugador.
Haz clic en la imagen para jugar:
Haz clic en la imagen para jugar:
http://dpto.educacion.navarra.es/piki/juegos/pikipalabra/pikipalabra.swf
Etiquetas:
projecte de treball: la televisió
lunes, 14 de marzo de 2011
LEER EN CASA
Leer en casa
Etiquetas:
lectoescriptura
QUE BÉ QUE EXPLICAM LES NOTICIES!!
AQUÍ US DEIXO UN EXEMPLE D'UNA NOTICIA MOLT BEN EXPLICADA.
ESPER QUE US AGRADI.
Etiquetas:
projecte de treball: la televisió
SOM UNS GRANS REDACTORS!!
AQUÍ US DEIXO UNS EXEMPLES D'UNES NOTICIES MOLT BEN EXPLICADES.
LES HAN ESCRITES UN GRUP DELS VOSTRES PETITS REDACTORS AMB L'ORDENADOR
LA PRÒXIMA SETMANA ESCRIURAN A L'HORA D'INFORMÀTICA LA RESTA.
ESPER QUE US AGRADIN.
NOTICIES DE DIA 7 DE MARÇ DE 2011
AVRIL I JULIA S.
LA SECRETARIA QMPLIDO TRENTAISEIS AÑOS
LLUC i Lily (avui)
LES HAN ESCRITES UN GRUP DELS VOSTRES PETITS REDACTORS AMB L'ORDENADOR
LA PRÒXIMA SETMANA ESCRIURAN A L'HORA D'INFORMÀTICA LA RESTA.
ESPER QUE US AGRADIN.
NOTICIES DE DIA 7 DE MARÇ DE 2011
AVRIL I JULIA S.
AVUI EN FET NOTISIS
NA SILVIA ENS A DEMANAT QUE HEM FET AQUESTA SEMANA I NOSALTRES LI EM CONTAT
NA IMA A QMPLIDO AÑOS
JOAN I ALEX P. (ESCRIUEN UNA NOTICIA I UNA NOTA PELS PARES).
EN JOAN I ALEX
SAN DISFRASAT
EL DIJOUS AN FET UNE RUA DE FADES I MAGS
HOLA PAPIS
EM FET UN RECO DE TELE A LA CLASE I NESESITAM
COSES: ROBA PELS PRESENTEDOS, MICROFONS, CAMARES, MACILLATLLE PELS PERUCERS, ETC….
GRASIES
JOAN I ALEX
NOTICIES ESCRITES AVUI!
LLUC i Lily (avui)
LA CLASE
AVUI EM FET UNA TELE.
CAMILA I MARC
EL BARCO XUCXUC
AL MAR UN BARCO SE UNDIO
I AVIA CINSE PIRATES
SE BAREN UNDI IUNPREDI LESVA SELVAR
LUCIA I JOSÉ MIGUEL
LA FLOR ESTABE VEGUENT.
LA FLOR LA POSAREN AL JARDI
TOMY I JULIA B.
EL CIRC
EN TOPOLINO ENS FA RIURA.
N’ EVA VA PUJA A LA RED.
UN SENYO COLCAVA AMUNT D’UNA BICICLETA
PEDRO I JOAN J.
EL PAPA I LA MAMA VAN DE EXCURSIO
SE VAREN TROBA UN OS. NO LIS BA FE MAL.
EN TOPOLINO M’AGRADE
ARIADNA I ESTHER
AVU I EM FE T UNA FEINETE
TOPOLINO ES LOCO PERQUE FA TONTERIES
M’AGRADAT MOLT EN TOPOLINO
HECTOR I KARINA
TOPOLINO ES LOCO
UN DIA TOPOLINO SE BA
FE UNA TOSTADA I SE BA CREMA
Etiquetas:
projecte de treball: la televisió
Suscribirse a:
Entradas (Atom)